زوج جوان به‌سادگی سر مردم را کلاه گذاشتند | ۵۰ شاکی از سراسر ایران

شاکی در اظهارات خود بیان داشت با کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام آشنا شد که اقدام به فروش وام می‌کرد و مبالغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب آنان واریز کرد، اما پس از آن دیگر پاسخی را از سوی مدیر این کانال دریافت نکرد.
زوج جوان به‌سادگی سر مردم را کلاه گذاشتند | ۵۰ شاکی از سراسر ایران
کد خبر : ۵۷۵۵۰

مردی که با همدستی همسرش در قالب فروش وام از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شد.

سرهنگ علی اکبر قرایی پور، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان گلبهار مبنی بر کلاهبرداری با وعده دریافت وام، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت با کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام آشنا شد که اقدام به فروش وام می‌کرد و مبالغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب آنان واریز کرد، اما پس از آن دیگر پاسخی را از سوی مدیر این کانال دریافت نکرد.

این مقام انتظامی افزود: همزمان یکی از کسبه شهرستان نیز به پلیس فتا مراجعه و عنوان داشت حساب بانکی وی توسط پلیس فتا مسدود شده است که پس از بررسی مشخص شد مبلغ واریزی به حساب توسط فردی واریز شده است که وی نیز قصد دریافت وام از همان کانال تلگرامی را داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی و پلیسی نسبت به شناسایی گرداننده این کانال اقدام کردند که در این رابطه تعداد دو نفر متهم شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ قرایی پور افزود: متهم اصلی پرونده که مردی جوان بود در ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه خود بود، اما پس از مواجهه با ادله متقن پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و عنوان کرد با همدستی همسرش اقدام به درج تبلیغات فروش وام در کانال‌های پرمخاطب شبکه اجتماعی تلگرام و درج آگهی فروش وام در سایت‌های واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار می‌کردند و از این طریق شهروندان را فریب می‌دادند و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ نفر شاکی در این پرونده شناسایی شدند که شکات پرونده از تمامی نقاط کشور می‌باشند و در مجموع بیش از ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری شده است که رسیدگی به این پرونده تا شناسایی کامل شکات و روشن شدن ابعاد پرونده ادامه دارد.

منبع: سایت جنایی

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر